назад до новин
Тренінги з співвикладання в Хмельницькому, Івано-Франківську і Вигоді 04.03.20

Співвикладання – навчальна технологія,  коли двоє педагогів спільно планують, навчають та оцінюють досягнення учнів, що допомагає ефективній взаємодії учнів та вчителів та сприяє отриманню компетенцій, які є необхідними у дорослому житті. Закон про освітню інклюзію діє в США 30 років, усі школи за визначенням та фактично є інклюзивними і потреби, цінності та цілі УСІХ учнів враховуються у навчальних стратегіях та методиках. В Україні ще немає достатньої кількості напрацьованих позитивних практик і досвіду рівноправної співпраці асистента вчителя та вчителя в інклюзивному класі, отож тренінги з живим спілкуванням та обміном ідеями були дуже ресурсними для всіх, хто розуміє, що інклюзивне навчання варто впроваджувати з врахуванням ефективного досвіду успішних країн та локальних особливостей України.

В кінці лютого 2020, Нолан Патрек, спеціальний педагог з Міннесоти разом з українськими педагогами-учасниками проекту проводив тренінги на теми «Стратегії та практики інклюзії» та «Методики спільного викладання в інклюзивних класах». Навчально-практичні заходи відбувалися за підтримки відділу преси, освіти та культури Посольства США в Україні у партнерстві з учасниками програми міжнародного стажування з інклюзивної освіти ADA Inclusive Education Fellowship Program, навчальними закладами, які входять в Всеукраїнський консорціум з інклюзивної освіти, БО «Благодійний фонд громадської організації «Крок у життя» та  Інститутом суспільної інтеграції університету Міннесоти.

В Хмельницькому в рамках ІІI Міжнародного науково-практичного форуму з питань інклюзивного навчання відбулися конференція та семінари-практикуми «Стратегії спільного викладання в інклюзивних класах. Нові технології та сучасні освітні інструменти в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами» для вчителів міста та області. Двосторонній зворотний зв’язок між експертом з США та учнями та педагогами сприяв розумінню глобальних та локальних тенденцій впровадження інклюзивного навчання.

В Івано-Франківському коледжі Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника був організований дводенний семінар-тренінг «Кроки інклюзивними просторами 3.0», який відвідало більше двох сотень учасників – студенти-майбутні педагоги, вчителі, адміністрація закладів міста та працівники департаменту освіти.

Родзинкою заходу була презентація студентами коледжу під керісництвом досвідчених наставників  авторських розробок майстерок: Полісенсорний підхід у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами», Кольоротерапія у роботі з дітьми з ООП, Використання прийомів мнемотехніки для підвищення мовленнєвої активності дітей з ООПІ, Кінезіологія – гімнастика для мозку, Біоенергопластика в інклюзивному середовищі, Сторітелінг в інклюзивному середовищі, Арт технології в інклюзивному просторі. Наступними кроками юних тренерів проєкту стане проведення подібних моделювань серед своїх однолітків в навчальних закладах міста та області і представлення результатів на конференції «Кроки інклюзивними просторами 4.0».

У Вигодській спеціальній школі Івано-Франківської обласної ради було проведено 4 етап практичних дискусій про синергію спеціальної освіти та інклюзивного навчання, в якій взяли участь 156 гостей, серед яких управлінці, науковці, працівники інклюзивно-ресурсних центрів, асистенти вчителів і вихователів, викладачі і студенти.

Серед тем семінару були: філософія інклюзивної та спеціальної освіти, співвикладання як методика роботи з УСІМА учнями в інклюзивному середовищі, навички роботи з документацією, особливості навчання учнів з порушенням зору, корекційно-розвиткові заняття з лікувальної  фізкультури, корекційно-розвиткові заняття з розвитку мовлення. Окрім представників з Прикарпаття, на практичний семінар завітали делегації освітян Закарпатської, Чернівецької та Львівської областей.

Більше фото тут https://photos.app.goo.gl/aAzwGYVhPmgBXDG58