назад до новин
Раннє втручання 06.08.20

Раннє втручання – Леся Якуба, логопед, спеціаліст з ранньої дитячої комунікації,  корекційний педагог, тренер з раннього втручання.


Відео 1.

Запрошуємо перевірити свої знання після перегляду Відео 1, перейшовши за посиланням

Теми для рефлексії та групового обговорення.

  1. Чому раннє втручання орієнтується на рутини, або повсякденні активності дитини як на базовий компонент розвитку маленької дитини?
  2. Роль батьків у розробці програми втручання для дитини з особливостями розвитку .
  3. Значення раннього втручання для освітньої інклюзії.

Питання для самоконтролю.

  1. Дайте визначення терміну «Раннє втручання».
  2. Який документ регулює розвиток системи послуг раннього втручання в Україні на теперішній час?
  3. Який підхід реалізовують команди раннього втручання в Україні?
  4. На яких принципах ґрунтується робота фахівців у ранньому втручанні?
  5. Що є науковою основою раннього втручання?
  6. Хто може звернуться за послугою до раннього втручання?
  7. Склад команди раннього втручання.
  8. Назвіть етапи технології раннього втручання.
  9. На якому етапі до команди раннього втручання включаються фахівці дитячого навчального закладу?
  10. Що передбачає план переходу дитини з послуги РВ інклюзивного дошкільного середовища дитячого садка?

Питання для самостійного опрацювання.

  1. Мультидисциплінарність, міждисциплінарність та трансдисциплінарність у роботі команди РВ.
  2. Психолого-педагогічне спостереження як основний інструмент у оцінюванні можливостей та потреб дитини з особливостями розвитку.
  3. МКФ-ДП та оцінка потреб та можливостей дитини раннього віку.
  4. Консультування та коучинг батьків як методи психолог-педагогічної роботи у ранньому втручанні.

Відео 2. Взаємодія з дитиною.

Запрошуємо перевірити свої знання після перегляду Відео 2, перейшовши за посиланням

Теми для рефлексії та групового обговорення.

  1. Взаємодіяти з дитиною – для чого це потрібно?
  2. Підтримка ініціативи та інтересу дитини до діяльності.
  3. Навчання дитини через коментування діяльності .

Питання для самоконтролю.

  1. Для чого потрібно спостерігати за діяльністю дитини?
  2. Як організувати простір для ефективної взаємодії з дитиною?
  3. Що таке «фізична організація простору»
  4. Що передбачає соціальна організація простору?
  5. Чому дорослому важливо змінювати темп своєї діяльності?
  6. Значення паузи у спілкуванні з дитиною.
  7. Що не варто і що важливо робити для підтримки інтересу та ініціативи дитини?
  8. Яким чином потрібно розширювати діяльність дитини?
  9. Що ще складно для маленької дитини, на відміну від біль старшої?
  10. Перерахуйте кроки налагодження ефективної взаємодії з дитиною.

Питання для самостійного опрацювання.

  1. Ігри для маленької дитини від 3 міс до року.
  2. Ігри для дитини від року до трьох.
  3. Невербальні способи комунікації.

Відео 3. Небажана поведінка дитини.

Запрошуємо перевірити свої знання після перегляду Відео 3, перейшовши за посиланням

Теми для рефлексії та групового обговорення.

  1. Причини появи небажаної поведінки у дитини.
  2. Маніпуляція або комунікація – як розрізнити?
  3. Що робити при проявах у дитини небажаної поведінки?

Питання для самоконтролю.

  1. Дайте визначення небажаної поведінки дитини.
  2. Наведіть приклади небажаної поведінки маленької дитини.
  3. Причини появи небажаної поведінки.
  4. Що хоче дитина повідомити нам своєї поведінкою?
  5. Залежність появи небажаної поведінки від сформованості мовлення у дитини.
  6. Охарактеризуйте особливості спілкування та поведінки дитини від 2 до 4-х років з порушенням розвитку.
  7. Назвіть функції небажаної поведінки.
  8. Що треба зробити дорослому в першу чергу, коли дитина починає погано поводити себе?
  9. Що таке само стимуляція і що з нею робити?
  10. Що не можна робити, коли дитина істерить?

Питання для самостійного опрацювання.

  1. Особливості спілкування та поведінки дитини 3-го року життя.
  2. Способи комунікації немовленевої дитини.
  3. Особливості поведінки дитини з РАС та СДУГ.
  4. Причини виникнення небажаної поведінки у дитини.
  5. Аналіз поведінки маленької дитини.

Відео 4. Як навчати маленьку дитину.

Запрошуємо перевірити свої знання після перегляду Відео 4, перейшовши за посиланням

Теми для рефлексії та групового обговорення.

  1. Чи може дитина у маленькому віці бути лінивою?
  2. Чому для навчання дитини до трьох років потрібно застосовувати особливі методи?
  3. Чи впливає рівень розвитку розуміння мовлення на пізнавальну діяльність дитини?

Питання для самоконтролю.

  1. Чи відрізняється поведінка та діяльність дитини перед дошкільного та дошкільного віку?
  2. Через що дитина може відмовлятися від подолання труднощів?
  3. Основні принципи навчання дитини до 3-х років.
  4. Дайте визначення предметній діяльності.
  5. Як вчиться маленька дитина?
  6. Що може впливати на розвиток пізнавальної діяльності дитини з порушеннями розвитку?
  7. Як можна отримати інформацію про інтереси дитини та особливості її взаємодії з оточуючими?
  8. Що потрібно робити дорослому для успішного навчання маленької дитини?
  9. Які методи навчання можна використовувати при навчанні дитини до 3-хроків?
  10. Які особливості має побудова навчальної діяльності дитини перед дошкільного віку?

Питання для самостійного опрацювання.

  1. Розвиток пізнавальної діяльності дитини раннього віку
  2. Особливості гри дитини раннього віку.
  3. Становлення мовленнєвої функції у дитини другого-третього року життя.
  4. Іграшки для дитини раннього віку
  5. Розвиток психічних функцій дитини.