назад до новин
Кроки інклюзивними просторами 3.0 05.03.20

Івано-Франківський коледж ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника» бере активну участь у проекті міжнародної співпраці, тут впроваджена підготовка студентів спеціальності Початкова Освіта. Корекційна Освіта за ресурсами та посібником, створеними учасниками проекту, під керівництвом досвідчених викладачів студенти моделюють тренінгові заняття, практикуючись в техніках та методиках, знімається студентське відео, проводиться наукова та дослідницька робота на тему навчання дітей в інклюзивному середовищі.

Упродовж двох днів у Івано-Франківську відбувався  семінар-тренінг «Кроки інклюзивними просторами 3.0», який відвідало більше двох сотень учасників (студенти-майбутні педагоги, вчителі, адміністрація закладів міста та працівники департаменту освіти).

Заходи відкрили директор Івано-Франківського коледжу професор Юрій Москаленко доповіддю “Інклюзивні тенденції сучасної освіти” та директор проекту Сергій Сидорів розповіддю “Організація інклюзивного освітнього середовища: кроками проекту Без кордонів: розвиток і підтримка інклюзивної освітньої спільноти”.

Презентація студентських майстерок циклу «Моделювання лайфхаків інклюзивної освіти» вимагала попередніх інтенсивних досліджень та підготовки – студенти опрацьовували теоретичний матеріал згідно курікулуму, створеного у рамках проекту, опановували методики тренінгу, створювали мультимедійні презентації та матеріали для учасників. Під час семінару-тренінгу «Кроки інклюзивними просторами 3.0» була представлена частина проектних розробок, за кілька тижнів чекайте більше.

  • Полісенсорний підхід у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами – Наталя Дзера. Супервізія: Оксана Селепій
  • Кольоротерапія у роботі з дітьми з ООП – Ірина Скавінська, Софія Пилипишак. Супервізія: Людмила Скавінська
  • Використання прийомів мнемотехніки для підвищення мовленнєвої активності дітей з ООПІ –  Софія Шотт, Вікторія Музика. Супервізія: Ірина Салига
  • Кінезіологія – гімнастика для мозку – Марія Соломка, Дана Лесів. Супервізія: Ірина Салига
  • Біоенергопластика в інклюзивному середовищі – Тетяна Ключівська, Софія Сплавінська. Супервізія: Марія Трохимчук
  • Сторітелінг в інклюзивному середовищі – Інна Гуляк: Супервізія: Лідія Сидорів
  • Арт технології в інклюзивному просторі – Іванна Чепара, Мар’яна Костів. Супервізія: Лідія Сидорів.

Наступними кроками юних тренерів проєкту стане проведення тренінгів серед своїх однолітків в навчальних закладах міста та області і представлення результатів на конференції «Кроки інклюзивними просторами 4.0».

Майстерки Нолана Патрека, спеціального педагога зі школи Сент Ентоні (США) «Стратегії та практики інклюзії» та «Методики спільного викладання в інклюзивних класах»  стосувалися особливостей організації інклюзивного освітнього середовища в США, філософії освіти, альтернативних методик навчання, стратегій співвикладання, коли вчитель та асистент вчителя спільно планують,  навчають та оцінюють прогрес учнів. Двосторонній зворотний зв’язок між експертом з США та учнями та педагогами сприяв розумінню глобальних та локальних тенденцій впровадження інклюзивного навчання.

Працюючи зі студентами Нолан Патрек не забував і про локальні особливості моди у порівнянні з Америкою. Їх він помітив три. Нігті: таке різноманіття кольорів та патернів нігтів він бачив уперше. Селфі: українці витрачають дуже багато часу і зусиль на це заняття. Ціни: вони тут високі, і все ж наші співгромадяни гарно виглядають і доглядають за собою. І про інклюзію. Люди з інвалідністю хочуть існувати, взаємодіяти і  бути корисними. Шляхетним є суспільство, яке приймає і цінує всіх.

Викладач також взяв участь в апробації модуля “Стратегії та практики інклюзії. Співвикладання” з кюрікулуму підвищення кваліфікації педагогів, розробленого в рамках проєкту. Було проведено заняття з асистентами вчителя, на якому відбувався такий потрібний нашим освітянам обмін кращими практиками організації інклюзивного освітнього середовища.

Третього дня активні та вмотивовані студенти спеціальності «Дошкільна освіта» та «Початкова освіта» разом з викладачами-наставниками відвідали семінар-практикум в смт. Вигода «Особливості організації та впровадження інклюзивної освіти: практичний досвід», отримали корисну інформацію та навички роботи в дітьми з ООПІ.

Заходи проєкту міжнародної співпраці «Без кордонів: розвиток і підтримка інклюзивної освітньої спільноти» відбуваються  за підтримки відділу преси, освіти та культури Посольства США в Україні у партнерстві з учасниками програми міжнародного стажування з інклюзивної освіти ADA Inclusive Education Fellowship Program, навчальними закладами, які входять у Всеукраїнський консорціум з інклюзивної освіти, БО «Благодійний фонд громадської організації «Крок у життя» та  Інститутом суспільної інтеграції університету Міннесоти.