назад до новин
Казкотерапія у роботі з дітьми із особливими потребами 07.12.19

21-22 листопада під час регіонального тренінгу «Практики інклюзії: досвід українсько- американської співпраці» в Прикарпатському національному  університеті відбулися майстерки з використання різних методів арт-терапії. Ефективним методом у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами є казкотерапія чи сторітелінг. Метод використовує казкову форму  для соціалізації особистості, розвитку творчих здібностей, розширення свідомості, вдосконалення взаємодії з навколишнім світом. Казкотерапія сприяє формуванню зв’язку між казковими подіями та поведінкою у реальному житті, перенесенню казкових смислів у реальність. Казкотерапія для дітей з інвалідністю та без – це корисний метод виховання і психотерапії, основами якого може опанувати вчитель, вихователь чи батьки.

Учасниці мали можливість не тільки ознайомитись з різновидами терапевтичних казок та алгоритмом їх створення, а й випробувати комплекс спеціальних методик. Це – зображення емоційного стану протагоніста за прослуханим аудіозаписом казки, відтворення  сюжету казок за допомогою пантоміми, перетворення негативних героїв у позитивних засобом малюнка, продовження казкової історії  за поданим зачином. Захоплення у гостей викликала  інсценізація вигаданої ними казки, оскільки це вимагало прояву  фантазії та акторських  задатків. Під час роботи у групах учасники мали можливість проявити знання українських народних казок.

Майстерка допомогла присутнім переконатись, як у цікавій і ненав’язливій манері засобами розповідання казки  можна впоратись із переживаннями та страхами, краще зрозуміти внутрішній світ дитини, а також в ігровій формі закласти основу для формування позитивних рис характеру, які вона розвиватиме у подальшому житті.  Це ­– чудовий засіб соціалізації, адже в колективі програються різні сценарії співжиття, співпраці та співтворчості дітей з особливими освітніми потребами, їх ровесників, батьків, вчителів.  Розповідання та інсценізація історій сприяє налагодженню позитивного клімату в колективі, допоможе запобігати небажаній поведінці, моделюватиме позитивні сценарії та проговорюватиме важкі чи незрозумілі теми. Справді, співпраця між учнями, дорослими і навіть народами  – передумова інклюзії.